قیمت کالاها و خدمات خود را افزایش دهید
قیمت کالاها و خدمات خود را افزایش دهید
شاید سادهترین راه کسب درآمد بیشتر، بالابردن قیمت محصولات و خدماتی است که تولید میکنید. سوال اینجاست: چگونه میتوانید مشتریان خود را راضی کنید که به قیمت بالاتری از شما خرید کنند؟
جواب سادهای دارد: باید کاری کنید که مشتری ارزش بیشتری برای کالای شما قائل شود. توجه داشته باشید که رقابت، قیمتهای شما را دیکته میکند. باید کاری کنید که میان کالاها و خدمات تولیدی شما و کالاها و خدمات تولیدی دیگران، تفاوتهایی در نزد مشتری ایجاد شود. برای رسیدن به این مهم، میتوانید بستهبندی خود را بهتر کنید و یا بر کنترل کیفی کالاهای خود بیفزایید. و… شما در این زمینه چه تجربههایی دارید؟
3) فرایند فروش را توسعه دهید.
آیا ابتدا و انتهای
فرایند فروشتان مشخص است؟ اگر پاسخ منفی است، بهتر است از همین لحظه به فکر تعریف
یک فرایند فروش مدون و مشخص برای خود باشید. زیر و بم این فرایند را با ماهیت و
استراتژی کسب و کارتان هماهنگ کنید. استفاده از یک فرایند فروش مشخص، هم اعتماد به
نفس شما را افزایش میدهد و هم به شما کمک میکند jتا رفتارهای صحیح و اشتباه خود را شناسایی و برای بهبود
مهارتهایتان برنامه ریزی و اقدام کنید.
یک فرایند فروش به طور
طبیعی باید شامل شناسایی مشتری، برقراری اولین تماس، شناسایی فرد تصمیم گیرنده،
مذاکره، ارایه راهکار و رفع موانع فروش، خاتمه و قطعی کردن فروش و بالاخره نگهداری
مشتری و ایجاد رابطه بلند مدت با وی باشد.
4) از قلمرو آسایش خود
خارج شوید.
قلمرو آسایش محدوده ای
است منحصر به فرد که در آن محدوده هر فرد قادر به پذیرش میزانی از ریسک می باشد،
بدون اینکه متحمل زحمتی شود. محدود شدن در قلمرو آسایش مانع رشد میشود. هرچند
ممکن است روشی که همیشه از آن استفاده کرده ایم، بسیار موفق باشد اما رویکردهای
موفقیت آمیز گذشته نمیتوانند مبنایی برای موفقیت های امروز و آینده باشد. چرا که
هر روز قواعد جدیدی ظهور میکند و قواعد گذشته از قاعده میافتد.
افتادن در دام قلمرو
آسایش باعث میشود که چشمهای فرصت یاب کم سو شود و بسیاری از فرصتها دیده نشوند.
همواره پذیرای یادگیری باشید، کتابها و مقالات مختلف در حوزه کسب و کار را مطالعه
کنید، در دوره ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی شرکت کنید. توسعه و ارتقای مهارت
های فروش یک مسیر بی پایان است و همواره چیز جدیدی برای آموختن وجود دارد. همیشه
به یاد داشته باشید که همه چیز را همگان دانند.
5) مخاطب خود را
برانگیزانید.
یکی از شایستگی های
فروشنده حرفه ای، ایجاد شوق و انگیزه در مشتری و تحریک هیجانی آنهاست. چهار گام
فوق میتواند نقشه مناسبی برای حرکت شما به سمت این هدف باشد: اگر نسبت به خود و
محصول خود اطمینان کامل پیدا کرده، و نیازها و خواسته های مشتریان خود را شناسایی
و با انعطاف کافی آماده ارایه راهکار به مشتریان باشید، قادر خواهید بود در آنها
انگیزه خرید را نیز ایجاد کنید.
نسبت به محصول خود
شناخت و شور و هیجان داشته باشید. به مشتریان خود کمک کنید تا با استفاده از
محصولات شما، همین امروز به حل مسائل خود بپردازند. به یاد داشته باشید ایجاد حس
اضطرار یکی از مهارتهای اساسی در فروش حرفهای به شمار می آید.